تغییرات در محصولات اپل و تاثیرات آن در تکنولوژی

علاقه و  تمایل کاربران اپل به پیشرفت تکنولوژی, ;می تواند دلیل پیشرفت, توسعه و همچنین جسارت این شرکت شود; و همین جسارت دلیلی بر تغییراتی در; محصولات اپل باشد. به گفته مدیر بخش بازاریابی این شرکت هنگامی; که برخی از کاربران دلیل این تغییرات را جویا می شوند فقط یک پاسخ میتوان داد و آن جسارت است.;

حذف جک ۳٫۵ میلی متری از آیفون ۷ یک نمونه; بارز از همین جسارت و تغییرعمده درمحصولات محسوب می شود.

کاربران و طرفداران اپل برای این تغییرات و; توجیح دیگران از گفته های شیلراستفاده می کنند. نظر آن ها براین مبناست; که جک هدفون به کاربرده شده در آیفون ۷ از یک تکنولوژی; قدیمی سرچشمه گرفته,و این تغییر حرکتی کاربردی است .; به نظر این افراد جک ۳٫۵ میلی متری هدفون تنها ;یک نوع از تکنولوژی است که دیر یا زود با پیشرفت در صنعت تکنولوژی دست خوش; تغییراتی می شد و فناوری نوین دیگری جایگزین این ;جک می شد.

با حذف درایو سی دی و پورت اینترنت روی لپ تاپ ها; باعث تغییرات عمده ای در تولید و کاربرد این محصولات می شد. ;که در نهایت عملی شدن این مسئله منجر به تولید محصولاتی با; طراحی جدید تر و زیبا تر می شد. در طراحی جدید تولید; لپ تاپ ها نازک تر از سری های قبلی و از نظر وزن هم نسبت به; آن ها سبک تر بودند.

تغییر دیگری که از آن صحبت کردیم; حذف جک ۳٫۵ میلی متری درتلفن های همراه شرکت اپل بود, ;که با اعمال این تغییر بر خلاف تغییرات وارده بر لپ تاپ ها باعث به وجود آمدن مشکلاتی ;برای کاربران می شد, از جمله این مشکلات ;می توان به موارد زیر اشاره کرد:

_ ناسازگار بودن هدفون های سری قبلی.

_عدم پخش صدا زمانی که تلفن; همراه در حال شارژ باشد.

_ نیاز به آدامپتوری برای استفاده از جک و ….

همگی این گزینه ها باعث شد که شرکت اپل ضرر نسبتا; زیادی را متحمل شود.ولی از سویی دیگر می توان گفت این; تغییرات باعث منافع زیادی برای دسته ای از کاربران شد. ;جک ۳٫۵ میلی متری که در محصولات قبلی اپل به کار برده می شد, فضای بسیار; کمی را از دستگاه اشغال میکرد و با حذف آن تغییری عمده ای; در ظاهر دستگاه رخ نمی داد. با ایجاد این تغییر و استفاده از پورت; لایتنینگ واضح  است که کاربران از کیفیت صدای; بیشتری بهره مند می شدند.

اما شاید بتوان گفت برخی از کاربران که سال; های زیادی از این قابلیت استفاده میکردند شاید با تغییر; آن موافق نبودند و مطابق میل آنها نبود.

با توجه به همه ی این موضوعات و با در نظر گرفتن ;منافع کاربران اپل, شرکت اپل هم دستاورد هایی; در این زمینه داشت و با معرفی آیفون ۷ به بازار فناوری و تکنولوژی میلیون ها  نسخه ;از این دستگاه به فروش رسید و در دسته ی برترین های دنیا قرار; گرفت.با حذف جک هدفون در آیفون ۷ کاربرانی که این دستگاه ;را خریداری کرده بودند مجبور به خرید هدفون های لایتنینگ و یا هدفون های; بلوتوثی شدند, و در این زمینه  اکثر کاربران باز هم از محصولات; اپل استفاده می کردند و باعث منفعت این شرکت می شد.

کمپانی های دیگر تولید کننده ;هدفون, برای تولید هدفون های لایتنینگ ویا هدفون های بلوتوثی وعرضه ی این دسته از محصولات ;خود باید حق امتیاز شرکت اپل را خریداری میکردند.

این شرکت برای فروش این محصولات از کمپانی های ;تولید کننده این دستگاه ها سهم خیلی کمی دریافت می کرد. ;بنابراین تغییر بسیار کوچکی در این هدفون ها که طرفداران زیادی نداشتند.سود بسیار زیادی برای تولید کننده ;همین هدفون ها داشت .

ولی این موضوع تنها به فروش هدفون های لایتنینگ ختم نمی شد ;. و حذف جک ۳٫۵ میلی متری در محصولات شرکت باعث ;شد که هدفون های بلوتوثی هم فروش زیادی داشته باشند. ;و اولین کمپانی تولید کننده ی هدفون های بلوتوثی همان شرکت اپل بود.

بنا بر گزارشات اخیر شرکت اپل در تولید و فروش هدفون های; بلوتوثی نسبت به دیگر رقبای خود مانند ال جی  جلوتر; می باشد.نام این هدفون های بلوتوثی شرکت اپل Beats; می باشد.از تولید که بگذریم از لحاظ فروش هم Beats ها یک چهارم ;فروش هدفون های بلوثوت دار را در بازار فناوری و تکنولوژی دارند.

هدفون های بلوتوثی نسبت به سایر هدفون ها و هدفون های لایتنینگ ;با استقبال بیشتری رو به رو شدند و فروش بیشتری نسبت به بقیه داشتند.این دسته از هدفون ها ;در مقایسه با دیگر هدفون ها با قیمت بالاتری فروخته شدند و شرکت های زیر; مجموعه اپل در این زمینه سود زیادی به دست آوردند.

برخی از کاربران معتقدند که حذف این گزینه ;در سری های جدید اپل با هدف همین موضوع و ;به دست آوردن سود در زمینه فروش هدفون ها در بازار برنامه ریزی ;شده اند و این موضوع از پیش تعیین شده بوده است.

ما دسته ای دیگر این نظریه را تکذیب میکندد و معتقدند با توجه; به نیاز کاربران به هدفون بلوتوثی ممکن است که همه ی کاربران از ;هدفون های شرکت اپل استفاده نکنند و این موضوع باعث می شود; هدفون های دیگر با برند های دیگر هم به فروش برسند و ;این سود فقط شامل حال شرکت اپل نمی باشد.

اما بازهم با توجه به این موضوع پرچم دار اصلی; هدفون های بلوتوث دار دربازار Beats است.و این کمپانی با تبلیغ; محصولات خود در شرکت اپل می تواند فروش این محصول را دوچندان کند.

در کوپرتینو شرکتی به حمایت و تبلیغ کمپانی اپل با تولید; هدفون های وایرلس با نام Airpods که باقیمت نسبتا بالایی به EarPod  به بازارعرضه شد که کیفیت; آنها تفاوت چندانی نسبت به یک دیگر نداشتند.

اما با توجه به همه ی این ها بازهم; بیتس با تولید سه هدفون بلوتوثی مختلف در رده ی اول ;جدول رقابت ها قرار داشت.

با حذف درایور و پورت اینترنت از لپتاپ های اپل, محصول دیگری; توسط این شرکت با نام مک بوک به بازارمعرفی کرد, که نسبت به محصولات قدیمی ;قیمت بالاتری داشتند و در عین حال از نظر سخت افزار نسبت به; محصولات قدیمی ضعیف تر عمل می کردند.

در آن زمان تمرکز کمپانی اپل روی لپتاپ نبود; و در تولید لپتاپ حرفی برای گفتن درعرصه ی فناوری و تکنولوژی نداشت. ;ولی با حذف درایور سی دی از لپتاپ ها این محصولات پا به; دنیایی تکنولوژی گذاشتند و با استقبال خوبی رو به رو شدند.

تغییرات در محصولات اپل و تاثیرات آن در تکنولوژی    تغییرات در محصولات اپل و تاثیرات آن در تکنولوژی       تغییرات در محصولات اپل و تاثیرات آن در تکنولوژی      تغییرات در محصولات اپل و تاثیرات آن در تکنولوژی      تغییرات در محصولات اپل و تاثیرات آن در تکنولوژی    تغییرات در محصولات اپل و تاثیرات آن در تکنولوژی