استراتژی بازاریابی اپل و آشنایی با نحوه پیشرفت و موفقیت آن بدون استفاده از شیوه های تبلیغاتی :

استراتژی بازاریابی اپل : همانطور;که می دانید;تمامی مدیران و صاحبان;شرکت ها در گوشه;و کنار دنیا به دنبال رسیدن;به موفقیت و کسب;جایگاه نخست در;صنعت مورد نظر;خود هستند.

متاسفانه این جایگاه;فقط در تعلق یک نفر در خواهد;امد و تنها یک برند;می تواند آن را;تصاحب کند از این نظر کار;مالکان کسب و کار;برای دست یابی به;این موقعیت خیلی;سخت خواهد;شد و در صورت بدست اوردن;ان نیز بحث نگه;داشتن و حفظ ان پیش;می آید که باید;نهایت تلاش و;کوشش خود را در;این زمینه;انجام دهند .

انواع روش های;تبلیغاتی :

اکثر مدیران و;صاحبان کسب و کارهای;کوچک و بزرگ;شیوه های تبلیغاتی;گوناگونی را;امتحان می کنند و بر روی;ان ها سرمایه گذاری;می نمایند مانند :

روش های تبلیغاتی آنلاین : بهینه سازی نتایج موتورهای جستجو یا همان سئو ، تبلیغات کلیکی ، شبکه های اجتماعی

روش های تبلیغاتی غیر آنلاین : تبلیغات در رادیو و تلویزیون و بیلبورد و …

بین اکثر مالکان کسب و کارها استفاه از این روش ها بسیار رواج دارد و به نوعی رقابت تبدیل شده و در این بین کسی که بیشترین هزینه و سرمایه گذاری را انجام دهد موفق تر خواهد بود .

استراتژی بازاریابی اپل :

با توجه به این که همه ی انسان ها بازاریابی را مهم ترین راه برای رسیدن به موفقیت می دانند اما شرکت اپل که از جمله بزرگ ترین و موفق ترین برند شناخته شده در جهان به شمار می آید  توانسته بدون استفاده از این اصول به بالاترین جایگاه برسد و از رقبای خود جلو بیفتد .

همانطور که انتظار می رود مالکان و صاحبان کسب و کار برای این که بتوانند رقبای خود را کنار بزنند و در این مسیر جلوتر حرکت کنند به سراغ شیوه های مختلف بازاریابی می روند .

درواقع اولین انتخاب ان ها برای موفقیت و پیشی گرفتن از سایر رقبا تبلیغات مدوام و مکرر است .

اما شرکت اپل موفق شده بدون کوچکترین تبلیغ و بازاریابی در صنعت ساخت گوشی های هوشمند به موفقیت و رشد وسیعی برسد تا ان جا که بتواند از برندهای اول در دنیا قرار بگیرد و محبوب و مشهور گردد .

استراتژی بازاریابی اپل

استراتژی بازاریابی اپل

کسب برند برتر در دنیا بدون تبلیغات :

جالب است بدانید شرکت معتبر و شناخته شده اپل برای معرفی محصولات خود تا کنون تبلیغات و بازاریابی در هیچ مکانی انجام نداده است .

علاوه بر این از روش هایی مانند تبلیغ در رادیو ، تلویزیون و حتی تبلیغات چاپی و بیلبوردها و هم چنین خدماتی مانند سئو ، تبلیغات کلیکی و یا شبکه های اجتماعی نیز بهره نبرده است .

در واقع شرکت اپل تا کنون از هیچ روشی برای معرفی و تبلیغ گوشی های هوشمند ایفون خود استفاده نکرده است.

شاید برخی از افراد در سایت های مختلف اینترنتی و یا در سفر به کشورهای خارجی دیده باشند که برای برند پل و محصولاتش تبلیغ و بازاریابی صورت می گیرد اما باید بدانید که  این تبلیغات ، تبلیغ شرکت های دیگر می باشد که همراه با تبلیغ محصولات خود برای اپل نیز تبلیغ می کنند .

نکته ی جالب اقدام هوشمندانه و دقیق اپل است که توانسته با متقاعد کردن شرکت های دیگر به این که هم هزینه تبلیغات با خودشان است و هم این که خودشان باید ان را اجرایی کنند با یک تیر دو نشان بزند .

پس تبلیغات اپل چگونه است :

به طور کلی تبلیغات محصولات اپل توسط اپراتورهای موبایل انجام می شود . این گروه ها تبلیغ می کنند که خودشان در حال فروش محصولات اپل هستند .

همان زمان که این گروه ها اعلام می کندد که می خواهند تبلیغات خود را که همان تبلیغ برای فروش محصولات اپل است را انجام دهند شرکت اپل به سراغشان می آید و برای ان ها قوانین و مقرراتی را در این رابطه وضع می کند .

شرکت اپل به ان ها می گوید که چگونه باید تبلیغ کنند و در جریان تبلیغات چه اطلاعاتی باید به مخاطبان انتقال یابد.

اکثرا افراد بعد از شنیدن این مطلب کار اپراتورها را احمقانه و ساده لوحانه می پندارند اما با کمی فکر متوجه می شوید از ان جا که اپل هر ساله از بهترین و قدرتمندترین شرکت های تولید کننده گوشی های هوشمند می شود چاره ای جز این برایش باقی نمی ماند که اگر قصد فروش گوشی های اپل را دارد تمامی شرایطی که این کمپانی جلوی پایش قرار می دهد را بپذیرد.

در غیر این صورت شرکت اپل ان ها را از دریافت نسخه های جدید و به روز شده گوشی های خود محروم می سازند .

استراتژی بازاریابی اپل

استراتژی بازاریابی اپل

راز استراتژی بازاریابی اپل :

پس شرکت اپل نیز مانند تمامی شرکت های دیگر حتما برای ترویج و توسعه محصولات خود تبلیغات خاص خود را انجام می دهد .

اما به شیوه ی متفاوت خودش ! دلیل این کار منحصربه فرد بودن و کیفیت مختص به محصولات اپل نیست زیرا همان ویژگی ها و خصوصیات گوشی های اپل در گوشی هایی که توسط سامسونگ و اچ تی سی تولید می شوند نیز وجود دارد.

راز این کار در استراتژی بازاریابی اپل جای دارد .

شرکت بزرگ اپل از اصلی به نام تکنیک منحصر به فرد بودن استفاده می کند .

شاید در این رابطه قبلا چیزهایی شنیده باشید.

در این تکنیک و بر اساس ان یک امتیاز خاص یا خدمت ویژه ای به قسمت معینی از بازار سپرده می گردد که ان ها ویژگی های خاصی را دارا باشند .

این تعامل ارتباط و احساس خوبی را بین ان برند خاص و بخش مشخص بازار ایجاد می کند .

شرکت اپل با بهره گیری از این تکنیک با صرف هزینه ای اندک و به روشی موفق تر و تاثیرگذارتر به بازاریابی محصولاتش در سراسر دنیا مشغول است.

استراتژی بازاریابی اپل

استراتژی بازاریابی اپل

اپل چگونه از تکنیک منحصر به فرد بودن استفاده می کند :

به عنوان مثال زمانی که آخرین نسخه از گوشی های هوشمند اپل تولید می شود عرضه ی ان فقط به یک اپراتور سپرده می شود و شما برای خرید و داشتن گوشی مجبورید از خدمات ان اپراتور نیز استفاده کنید.

دریافت خدمات اپراتورها نیز به ترتیب ورود است یعنی کسانی که می خواهند گوشی های اپل را داشته باشند باید در صف بمانند تا نوبتشان بشود و گاهی این انتظار به چند روز نیز می انجامد و افراد مجبورند پشت در ها و در چادر به سر ببرند.

ین شیوه موجب جلب توجه خبرنگارها و عکاسان می گردد و از این طریق تبلیغات رایگانی برای محصولات اپل انجام می گیرد!!!